Ett säljande skyltfönster med hjälp av dekor

Sorterad i Display & dekor, Inspiration, Nyheter av mars 18, 2015
Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedInPin on PinterestShare on Google+Email this to someonePrint this page

Du har i genomsnitt tre sekunder på dig…

Du har i genomsnitt tre sekunder på dig att fånga kundens uppmärksamhet. Bara tre sekunder har du på dig att få kunden intresserad av dina produkter i skyltfönstret och därmed göra valet att gå in i din butik för att köpa. Det är därför oerhört viktigt att ha ett säljande skyltfönster för att inte kunden skall tappa intresset och gå förbi.

Ögat söker sig till färg, form och ljus. Vi påverkas mer av våra sinnen än vad vi egentligen tror. Det blir ofta knasigt om man vill visa för mycket i ett och samma skyltfönster, det ger ett rörigt intryck. Om man istället väljer ut en enda klädkollektion eller något i samma tema så fångar man lättare kundens öga. Det är också viktigt att ljussätta rätt och gärna använda sig av flera ljuskällor.  Till sist bygger man en miljö med hjälp av bland annat dekorationer, kampanjmattor, folietexter och exponeringsmoduler – allt för att fånga kundens uppmärksamhet. Ju snyggare skyltfönster och ju bättre rotation på de skyltade varorna, desto mer säljer det. Lite inspirationsbilder hittar du på här.

Vi hjälper dig gärna med dekor, kontakta oss på Display & Dekoravdelningen.

Vår katalog med dekorationer hittar du här –    katalog Vår 2015.

Katalog med dekor Vår & Sommar 2015

Katalog med dekor Vår & Sommar 2015

 

Etiketter: , , ,

Kommentarfunktionen är stängd